צור קשר

בית סילבר, אבא הלל 7, קומה 15, רמת גן

03-5762513

03-6430986

    הנסיכה והעדשה המגדרית

    הסרטים של דיסני מלווים אותנו מגיל צעיר. גם בנים וגם בנות צופות בסרטים האלה, ויש סביבם תרבות קאלט ותרבות צריכה משגשגות. השירים שמשובצים בסרטי האנימציה שותפים לסיפור, ודרכם אפשר ללמוד הרבה על הזהויות המגדריות של הדמויות ועל היחסים בין גברים לנשים.
    פעמים רבות השירים משקפים לנו את המחשבה הרווחת בתקופה מסוימת. יש הרבה כיף בסרטים של דיסני, אבל הסרטים האלה לא תמימים; לתכנים שאנחנו צורכים וצורכות יש השפעה ישירה עלינו, והיום יש מחקרים שמגבים את זה בנתונים, לכן חשוב להבין איך ההשפעה מתרחשת ומוסיפה להתפתחות הזהות שלנו והתעצבות התפישות שלנו. גיל ודן יספרו בעיקר את סיפורן של הנסיכות ממבט ביקורתי, ואת המלל המידעי יתבלו בקטעים מוזיקליים מתוך הסרטים.

    גיל עורכת תוכן ושדרנית של התכנית היומית “המעבדה” והסכתים נוספים ברשת כאן תרבות בתאגיד השידור הישראלי. גיל מפתחת פורמטים שמנגישים ידע אקדמי מגוון לציבור, ומאמינה שאפשר להנגיש תוכן אקדמי מרתק ומעמיק מבלי לוותר על המורכבויות שבו. גיל בעלת ניסיון מעשי בתחום היזמות החברתית ובעלת ניסיון של מעל 8 שנים בשלל תפקידי הדרכה. כיום, מדריכה בארגון PresenTense ישראל ומפתחת התוכן של הארגון. גיל בוגרת פעילה של ארגון LEAD למנהיגות בישראל, מתנדבת בעמותת מכנה משותף ויושבת בועד המנהל של העמותה, המחנכת לשוויון מגדרי בעזרת העלאת מודעות לפערים מגדריים בחברה בקרב בנות ובני נוער. לגיל ניסיון בתחום החינוך וניהול המוצר בעולם של עמותות. לגיל תואר ראשון במשפטים וממשל מהמרכז הבינתחומי הרצליה, ובימים אלה היא מסיימת תואר שני בחוג לפילוסופיה באוניברסיטת תל אביב. בשאר הזמן גיל מתמידה בלימודי שירת האופרה, רוקדת בהרכב המחול-תאטרון של רנה שינפלד, לומדת משחק ושפות, וצורכת תרבות ואמנות בתדירות גבוהה.

    דן, בן 41. עוסק במוזיקה מילדות. כתב והלחין מוזיקה לסרטים קצרים, תשדירים ופרסומות. דן הופיע במספר הרכבים בתפקידי שירה, נגינה בקלידים וגיטרה ועיבוד מוזיקלי. דן עוסק בתוכנה ובטכנולוגיה מזה 20 שנה, ומאוד מתעניין בשילוב בין טכנולוגיה, מוזיקה ואמנות, בשאיפה לשלב את תחומי העניין האלה בפרויקטים למען החברה והקהילה. דן התנדב בפרויקט ״הפוך על הפוך״ של עמותת על״ם, שפועלת למען נוער במצבי סיכון. ההתנדבות כללה שיחות תמיכה עם נערים ונערות, ושימוש במוזיקה כאמצעי לחיבור ותרפיה.